Centrum prasowe

Shell wprowadza usługę automatycznego poboru płatności dla flot

Shell Polska
2022-05-10 / 11:55
Shell wprowadza usługę automatycznego poboru płatności dla flot
Shell Polska

Shell rozwija funkcjonalność karty paliwowej dla klientów flotowych o videotolling, czyli system automatycznego poboru opłat z wideodetekcją pojazdów. Dzięki temu od 27 kwietnia klienci Shell Card mogą automatycznie dokonywać opłaty za przejazdy i korzystać z infrastruktury autostrady A1 oraz A4 bez konieczności używania plastikowej karty.

Usługa obejmuje również zdalną płatność za wybrane myjnie samochodowe, działające w oparciu o technologię Internetu Rzeczy (IoT). Następnym krokiem będzie poszerzenie zasięgu o płatne odcinki autostrad A2 i A4 w ramach sytemu e-TOLL oraz możliwość opłacania postoju na parkingach. Rozwiązanie umożliwia m.in. skrócenie czasu przejazdu przez bramki na autostradzie nawet do 4 sekund. Partnerem projektu jest firma Blue Media, operator aplikacji Autopay.

Czym jest Autopay?
Autopay to system poboru płatności online i offline, który powstał w 2019 roku. Początkowo służył do obsługi płatności automatycznych za przejazdy autostradami w Polsce, dziś można go używać również na myjniach i parkingach, a zakres usługi jest systematycznie rozszerzany. Na autostradach jego zadaniem jest usprawnienie ruchu w punktach poboru opłat i skrócenie czasu oczekiwania na przejazd.

Jak to działa?
Proces rejestracji Autopay jest bardzo prosty – dotychczasowi użytkownicy Shell Card będą musieli jedynie wyrazić chęć uruchomienia opcji videotollingu, kontaktując się ze swoim opiekunem handlowym lub biurem obsługi klienta. Do dyspozycji klientów będzie również aplikacja Autopay, która umożliwia zmianę formy płatności (z karty paliwowej na prywatną kartę płatniczą), co pozwala na wygodne rozdzielnie przejazdów służbowych od prywatnych.

Czym jest videotolling?
Videotolling jest systemem opartym na identyfikacji pojazdu na podstawie numeru rejestracyjnego. Technologia wideodetekcji pojazdu odczyta tablice rejestracyjne podjeżdżającego pojazdu, dzięki czemu bramki otworzą się automatycznie. Pozwala to skrócić czas przejazdu przez bramki na autostradzie do 4 sekund. Wszystkie opłaty w perspektywie miesiąca zostaną umieszczone na jednej fakturze.


Gdzie można skorzystać z usług Autopay?
Automatyczny pobór opłat dla klientów kart flotowych Shell działa już na wszystkich bramkach na autostradzie A1 AmberOne na odcinku Gdańsk-Toruń oraz na specjalnie oznaczonych bramkach na autostradzie A4 Kraków - Katowice.

Dostępne rozwiązania nie ograniczają się do poboru opłat za przejazd autostradą – kierowcy mogą w ten sposób zapłacić również za myjnie samochodowe na stacjach Shell oraz w punktach partnerskich, które można znaleźć w aplikacji Autopay.
W najbliższym czasie klienci Shell Card przy pomocy aplikacji Autopay będą mogli również zapłacić za przejazd pojazdów lekkich do 3,5 tony płatnymi odcinkami autostrad w Polsce, zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w ramach systemu e-TOLL. Chodzi tu o autostradę A2 Konin – Łódź oraz A4 Wrocław – Gliwice, a także za wybrane parkingi.

Korzyści dla zarządców flot
Poza wspomnianym skróceniem czasu przejazdu wykorzystanie Autopay może przełożyć się na tańsze przejazdy autostradą A4, niższą emisję spalin czy wygodę zarządzania dokumentami, fakturami i raportami. Na koniec miesiąca na jednej zbiorczej fakturze użytkownicy znajdą podsumowanie wszystkich wydatków transportowych, związanych np. z tankowaniem czy korzystaniem z infrastruktury drogowej, co znacznie ułatwia administrację i ogranicza koszty.

– Dbamy nie tylko o najwyższą jakość usług, lecz także o to, aby naszym klientom i partnerom biznesowym dostarczać coraz nowsze i bardziej korzystne rozwiązania, w tym rozwiązania mobilne. Możemy to robić między innymi dzięki naszemu międzynarodowemu doświadczeniu i obserwacjom z europejskich i światowych rynków. Cieszymy się, że nasze starania są zauważane i doceniane, o czym świadczy m.in. zwycięstwo w kategorii kart paliwowych w plebiscycie Fleet Derby 2021 – mówi Katarzyna Warzywoda, dyrektor ds. sprzedaży rozwiązań flotowych Shell na Europę Środkową i Południową.


Rozwój oferty Shell dla flot

Shell oferuje swoim klientom pełen zakres usług zarządzania flotą. Jednym z nich jest hybrydowa karta paliwowa, umożliwiająca ładowanie samochodów elektrycznych, tankowanie tradycyjnego paliwa, korzystanie z myjni oraz innych usług znajdujących się w ofercie pozapaliwowej. Na liście propozycji znajdują się także rozwiązania mobilne, wspierające funkcjonowanie Shell Card, takie jak płatności mobilne Shell SmartPay.

Celem Shell jest również pomoc klientom w przechodzeniu na flotę niskoemisyjną. Dlatego też w 2021 roku Shell uruchomił usługę kompensacji emisji dwutlenku węgla z paliwa zakupionego za pomocą karty Shell Card. Shell zrównoważy te emisje poprzez zakup kredytów węglowych pochodzących z międzynarodowych projektów, które chronią i odbudowują naturalne ekosystemy. W kwietniu tego roku ubiegłego roku Shell uruchomił piątą stację LNG w Polsce, kontynuując proces inwestycji w niskoemisyjne rozwiązania.

Na stacjach Shell działa już 12 szybkich ładowarek Shell-IONITY na 6 stacjach, zapewniających moc do 350 kW. To siedmiokrotnie więcej niż oferuje większość ładowarek zlokalizowanych przy autostradach (50kW). Wysoka moc ładowania znacznie skróci czas ładowania pojazdów elektrycznych. Kierowcy mogą już skorzystać z ładowarek IONITY na stacjach MOP Olsze Wschód oraz Olsze Zachód przy autostradzie A1, a także na stacji Kaszewy koło Kutna oraz Świecko, Niesułków i Nowostawy przy autostradzie A2. Do końca roku planowane jest otwarcie kolejnych stacji ładowania.


Najnowsze wiadomości

Rafineria OMV w Schwechat wróci do pełnej sprawności w III kwartale 2022 r.


2022-06-24

Tańsze paliwo na wakacje od Orlenu


2022-06-24

e-petrol.pl: wakacyjne wyjazdy najdroższe w historii


2022-06-24

Zatrzymano złodzieja ze stacji paliw


2022-06-24

Załoga rafinerii TotalEnergies zamierza strajkować


2022-06-24

Podatek od nieoczekiwanych dochodów producentów ropy naftowej i gazu


2022-06-24

Amerykański producent ropy przyspiesza plan budowy czwartej platformy łupkowej


2022-06-24

Amerykańskie rafinerie kontra urzędnicy Bidena


2022-06-24

UE czeka na drugą dostawę wenezuelskiej ropy


2022-06-24

Przypadkiem ujawniono złodziei paliwa


2022-06-24

Powstanie pierwszy port instalacyjny dla morskich farm wiatrowych


2022-06-24

Opublikowano jednolity tekst ustawy o jakości paliw


2022-06-24

Nowa stacja paliw w Wielkopolsce


2022-06-24

Polsko-niemieckie porozumienie w sektorze rafineryjno-naftowym


2022-06-24

OPEC+ utrzyma plan wzrostu podaży ropy


2022-06-24

Za niespełna miesiąc akcjonariusze PKN Orlen zdecydują o połączeniu z Grupą Lotos


2022-06-24

Czy Niemcy ocalą auta spalinowe?


2022-06-23

PGNiG nie wypłaci dywidendy za 2021 r.


2022-06-23

Niebezpieczne zdarzenie na stacji paliw w Wałbrzychu


2022-06-23

Rumunia zaimportuje ropę i gaz ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich


2022-06-23

USA chcą ograniczyć cenę rosyjskiej ropy do 50 USD za baryłkę


2022-06-23

Ugaszono pożar w rafinerii w Nowoszachtynsku


2022-06-23

Kongres USA zawiesi federalny podatek na paliwa?


2022-06-23

Hiszpania uwalnia zapasy ropy z państwowych rezerw


2022-06-23

e-petrol.pl: diesel mocno w górę


2022-06-22

Produkcja Grupy Lotos spadła w maju


2022-06-22

Braathens przeprowadza lot testowy na zrównoważonym paliwie


2022-06-22

Dziś USA zawieszą podatek od paliw?


2022-06-22

Oskarżeni w sprawie fikcyjnego obrotu olejem rzepakowym


2022-06-22

Wodór przyniesie oszczędności


2022-06-22

PERN zwiększa pojemności baz paliw


2022-06-22

Linie lotnicze apelują do nafciarzy o przyspieszeni produkcji paliw alternatywnych


2022-06-22

Prezes ExxonMobil o oczekiwaniach dla rynku ropy


2022-06-22

Produkcja koksu i paliw podbiła ceny producentów


2022-06-21