Centrum prasowe

LOTOS Asfalt – dziesięć lat na polskich drogach

e-petrol.pl
2014-06-12 / 11:50
LOTOS Asfalt – dziesięć lat na polskich drogach

Spółka LOTOS Asfalt, w ciągu dziesięciu lat działalności, sprzedała ok. 7,5 mln ton asfaltów (w tym ok. 1,2 mln ton asfaltów modyfikowanych), które zostały wykorzystane do budowy i modernizacji 9 tys. km. dróg, w tym m.in. autostrad A1, A2 i A4 oraz dróg ekspresowych S3, S7, S8 i S17.

Powstanie LOTOS Asfalt (1 kwietnia 2004 r.) niemal zbiegło się z wejściem Polski do Unii Europejskiej. Spółka z powodzeniem wykorzystała otwarcie nowych rynków zbytu, ale przede wszystkim wzięła istotny udział w największym w historii Polski programie rozbudowy i modernizacji infrastruktury drogowej w ramach unijnego budżetu na lata 2007-2013.

Technologie wykorzystywane przez LOTOS Asfalt zostały docenione nie tylko przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad ale również prywatnych koncesjonariuszy (m.in. Gdańsk Transport Company). GTC wybudowała ok. 150 km odcinek autostrady A1 z Gdańska do Torunia z zastosowaniem asfaltów klasycznych oraz modyfikowanych (MODBIT), produkowanych przez LOTOS Asfalt.

Oprócz autostrad, dróg ekspresowych, krajowych czy wojewódzkich spółka LOTOS Asfalt realizowała również m.in. dostawy na budowę infrastruktury wokół Stadionu Narodowego w Warszawie i stadionu PGE Arena w Gdańsku. Spółka LOTOS Asfalt powstała w Gdańsku. W czerwcu 2004 roku przejęła pracowników i aktywa asfaltowe rafinerii w Jaśle, a w lipcu 2005 r. kupiła wydział asfaltowy dawnej rafinerii w Czechowicach-Dziedzicach. Dziś spółka dysponuje trzema ośrodkami produkcyjnymi. Do klientów w Polsce i zagranicą trafiają produkowane w nich asfalty drogowe klasyczne i modyfikowane, a także emulsje oraz specyfiki asfaltowe. Sprzedaż LOTOS Asfalt skierowana jest w ok. 70% do klientów krajowych a w ok. 30% do klientów zagranicznych.
Najnowsze wiadomości

e-petrol.pl: benzyna i olej napędowy w cenie poniżej 7 zł za litr


2022-08-12

Polska importuje ropę gatunku Murban


2022-08-12

Prezydent Nigerii odmawia zgody na sprzedaż aktywów Exxon Mobil


2022-08-12

Cena benzyny w Czechach po raz pierwszy od prawie pół roku spadła poniżej 42 koron


2022-08-12

Europa Zachodnia ma małe zapasy oleju napędowego


2022-08-12

Lukoil przejmuje udziały od Eni


2022-08-12

Exxon przyspiesza w obszarze handlu


2022-08-12

Szacunkowe wyniki Unimotu za II kwartał 2022 r.


2022-08-12

W ostatnich latach Unipetrol zmniejszył swoją zależność od rosyjskiej ropy poniżej 50 proc.


2022-08-12

MAE szacuje wyższy popyt na ropę, a OPEC niższy


2022-08-12

Stawki frachtu tankowców z USA do Europy najwyższe od 2 lat


2022-08-11

KOWR nie skorzystał z prawa nabycia akcji połączeniowych PKN Orlen


2022-08-11

MOL przelał opłatę za tranzyt ropy "Przyjaźnią”


2022-08-11

Akcje Lotosu zostaną wykluczone z giełdowego obrotu


2022-08-11

Kazachstan wznawia wydobycie ropy na niedawno zamkniętym złożu Kashagan


2022-08-11

Ekopol zwiększył przychody w II kwartale


2022-08-11

Departament Energii USA podniósł prognozę cen ropy Brent


2022-08-11

OPEC+ ma największy wzrost produkcji od pięciu miesięcy


2022-08-11

GreenWay w cztery lata postawi 1,5 tys. punktów ładowania


2022-08-11

e-petrol.pl: cenowe tąpnięcie na stacjach


2022-08-10

Węgry, Słowacja i Czechy bez ropy z Rosji


2022-08-10

Chiny obniżą ceny detaliczne benzyny i oleju napędowego


2022-08-10

Rośnie liczba pojazdów elektrycznych


2022-08-10

Evonik zastępuje do 40 proc. gazu ziemnego w swoich niemieckich zakładach


2022-08-10

ADAC - benzyna o wiele za droga


2022-08-10

Indie potroją import rosyjskich produktów naftowych


2022-08-10

Glencore zanieczyszczał statki w Singapurze chlorkami


2022-08-10

Czy Europa Południowa potajemnie kupuje rosyjską ropę?


2022-08-10

Kazachstan będzie musiał szukać alternatywnych tras do eksportu ropy


2022-08-10

Amerykańska ropa dotarła do Rostocku


2022-08-10

Morze Północne potrzebuje inwestycji w nowe projekty naftowe i gazowe


2022-08-10