Paliwa TotalEnergies - jakość i cena w trosce o Twój biznes

Wsparcie polskiej elektromobilności

Ministerstwo Klimatu przygotowało pakiet 26 programów, z budżetem na poziomie 10 mld zł, mających na celu wsparcie inwestycji ekologicznych. Jednym z obszarów, które obejmie dofinansowanie, jest elektromobilność.

Rząd chce w ramach zapowiedzianego pakietu przeznaczyć prawie 140 mln zł na wsparcie zakupu samochodów elektrycznych przez osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej. 37,5 mln zł zarezerwowane na te cel ma pochodzić ze środków własnych Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. 90 mln zł ma być zarezerwowane na wsparcie zakupu EV przez przedsiębiorców i jednostki samorządu terytorialnego. Taka kwota ma przyczynić się do zarejestrowania ponad 3,6 tys. elektrycznych samochodów osobowych przeznaczonych do prowadzenia działalności gospodarczej lub statutowej. 

Według zamierzeń rządu, program wsparcia umożliwi wprowadzenie na drogi w latach 2020-2022 co najmniej 2 tysięcy nowych, osobowych samochodów elektrycznych. Planowane jest też rozszerzenie wsparcia poprzez wykorzystanie dodatkowych 100 mln zł ze środków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. Według planów Ministerstwa Klimatu, umożliwi to dofinansowanie zakupu co najmniej 5,3 tys. kolejnych samochodów elektrycznych.

W latach 2021-2025 rząd zamierza wspierać rozbudowę infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Na ten cel zostanie przeznaczone 165 mln zł. Dzięki wsparciu może powstać co najmniej 5 tys. punktów ładowania.

Na dotacje będzie mógł liczyć również sektor zbiorowego transportu publicznego. 300 mln zł zostanie przeznaczone na dofinansowanie zakupu 300 autobusów elektrycznych oraz 75 dwustanowiskowych stacji ładowania.

Więcej w kategorii

Brakuje stacji ładowania przy autostradach i małych miejscowościach

Brakuje stacji ładowania przy autostradach i małych miejscowościach

Infrastruktura ładowania rozwija się najszybciej w dużych miastach, ale jak czytamy w ‘’Rzeczpospolitej’’ przy głównych drogach tranzytowych brakuje ładowarek, a ich budowa nie zawsze się opłaca.

Ford niechętny wobec napędów elektrycznych

Ford niechętny wobec napędów elektrycznych

Ford Motor Company opóźnia planowane wprowadzenie na rynek niektórych pojazdów elektrycznych nowej generacji ze względu na poszerzanie oferty pojazdów hybrydowych oraz spadające zainteresowanie pojazdami na prąd wśród konsumentów.

Mamy za mało ładowarek – będą kary

Mamy za mało ładowarek – będą kary

Choć w 2023 r. liczba ładowarek wzrosła, to przybyło ich tylko 28 proc. Dynamika wzrostu liczby punktów ładowania jest słaba i zdaniem dziennika ‘’Rzeczpospolita’’ będą kary za brak infrastruktury do ładowania samochodów.

Eleport więcej zainwestuje w Polsce

Eleport więcej zainwestuje w Polsce

Inwestor i operator stacji ładowania aut elektrycznych z Estonii – spółka Eleport pozyskała kolejną rundę finansowania i zapowiada duże inwestycje w infrastrukturę ładowania aut elektrycznych, przede wszystkim Polsce.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.