Elektromobilność

Budynki użyteczności publicznej oraz bloki przyspieszą rozwój elektromobilności

e-petrol.pl
2020-08-18 / 09:36
Budynki użyteczności publicznej oraz bloki przyspieszą rozwój elektromobilności

W poniedziałek na stronach Rządowego Centrum Legislacji opublikowano projekt rozporządzenia Ministerstwa Klimatu, który zawiera ustalania dotyczące tzw. minimalnej mocy przyłączeniowej dla stanowisk do ładowania aut elektrycznych np. w budynkach mieszkalnych.

Projekt określa sposób ustalania mocy przyłączeniowej (parametr informujący o największym zużyciu energii, jakie może wystąpić podczas użytkowania), pozwalającej wyposażyć wewnętrzne i zewnętrzne stanowiska postojowe w budynkach użyteczności publicznej oraz budynkach mieszkalnych w punkty ładowania samochodów elektrycznych.

Według założeń projektu, budynki użyteczności publicznej powinny zapewnić moc przyłączeniową będącą iloczynem 20 proc. planowanych stanowisk postojowych i mocy równej 3,7 kW. Przykładowo, minimalna moc przyłączeniowa dla budynku użyteczności publicznej posiadającego 10 miejsc postojowych wyniesie 7,4 kW. W budynkach wielorodzinnych mieszkalnych minimalną moc przyłączeniową określa się, mnożąc 50 proc. planowanej liczby miejsc postojowych oraz wartość mocy równej 3,7 kW.

Projekt umożliwia zarówno w budynkach użyteczności publicznej, jak i mieszkalnych zainstalowanie mniej punktów ładowania, ale o większej mocy.

Szczegóły na stronie Rządowego Centrum Legislacji.

Polecamy
Polecamy
Stwórz ekonomiczny biznes - uruchom stację paliw

Stwórz ekonomiczny biznes - uruchom stację paliw »