Elektromobilność

Jaki wodór potrzebny jest w Polsce?

e-petrol.pl
2020-10-21 / 09:53
Jaki wodór potrzebny jest w Polsce?

Wiceprezes zarządu PGNiG ds. rozwoju dr Arkadiusz Sekściński podczas VII Kongresu Polskiego Przemysłu Gazowniczego odbywającego się w Łodzi odniósł się do podejmowanych na szczeblu rządowym działań obejmujących wypracowanie najlepszej dla Polski strategii wodorowej.

Sekściński powiedział, że PGNiG wchodzi w branżę wodorową od niedawna i zastanawia się, gdzie ma największe przewagi konkurencyjne, gdzie najlepiej może się odnaleźć z korzyścią dla własnego biznesu. W strukturze Grupy Kapitałowej spółka ma sieci gazownicze, duże kawerny do magazynowania i tutaj upatruje swoich atutów.

Arkadiusz Sekściński podkreślił, że w Polsce, oprócz zielonego wodoru, pożądany jest wodór szary i niebieski. Wtedy swoje miejsce w biznesie wodorowym znajdą również ci, którzy są zainteresowani rozwojem technologii w tym obszarze, chociażby wychwytywaniem CO2 i jego magazynowaniem.

Wiceprezes zarządu PGNiG ds. rozwoju odniósł się również do kwestii wykorzystania wodoru jako paliwa, głównie w transporcie. Wyjaśnił, że spółka prowadzi projekt o nazwie "Hydro Tank" mający na celu uruchomienie stacji badawczej tankowania pojazdów napędzanych wodorem. W marcu został rozstrzygnięty przetarg na budowę tej stacji. Wykonawcą będzie polsko-brytyjskie konsorcjum. Podpisane z Toyotą porozumienie o współpracy ma na celu wspólne jej testowanie.

Najszybciej wodór ma więc szansę pojawić się w transporcie, gdzie będzie stanowił konkurencję CNG i LNG, w drugiej kolejności może pojawić się on w energetyce.  

Słowa kluczowe: PGNiG, wodór
Polecamy
Polecamy
Stwórz ekonomiczny biznes - uruchom stację paliw

Stwórz ekonomiczny biznes - uruchom stację paliw »