Elektromobilność

Rusza kampania promująca elektromobilność w transporcie

e-petrol.pl
2020-10-28 / 09:53
Rusza kampania promująca elektromobilność w transporcie

Badania Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych pokazują, że nad zakupem "elektryka" zastanawia się już 30 proc. kierowców, ale potencjalni nabywcy przyznają, że stan ich wiedzy nie pozwoliłby na podjęcie decyzji o zamianie pojazdu na elektryczny. Wzrostowi świadomości społecznej w zakresie zeroemisyjnych technologii w transporcie ma służyć uruchomiana we wtorek kampania elektromobilni.pl.

Z „Licznika elektromobilności” publikowanego przez PSPA i PZPM wynika, że pod koniec września 2020 r., po polskich drogach jeździło 14,7 tys. elektrycznych samochodów osobowych, z których 55 proc. stanowiły pojazdy w pełni elektryczne, a pozostałą część hybrydy typu plug-in. W tym czasie funkcjonowało 1,2 tys. ogólnodostępnych stacji ładowania (2,4 tys. punktów). W kolejnych latach eksperci spodziewają się dalszego rozwoju floty "elektryków" w Polsce. Jednak Polacy nie czują się wyposażeni w odpowiednią wiedzę, która umożliwiłaby im podjęcie decyzji zakupowej związanej z pojazdem elektrycznym. Do zdynamizowania elektrycznej transformacji polskiego transportu potrzebna jest zatem edukacja, a zdaniem Michała Kurtyki, ministra klimatu i środowiska, elektromobilni.pl to jedna z najbardziej kompleksowych inicjatyw edukacyjnych w Europie.

Centralnym elementem kampanii jest serwis elektromobilni.pl, stanowiący obszerną bazę wiedzy na temat elektromobilności oraz oferujący nowoczesne i interaktywne kalkulatory i porównywarki, uławiające zakup i użytkowanie samochodów elektrycznych, w tym m.in. mapa stacji ładowania, katalog EV, porównywarka taryfowa i całkowitych kosztów eksploatacji, kalkulatory kosztów podróży, ładowania czy emisji CO2. Kampania elektromobilni.pl została uruchomiona pod egidą Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) i Krajowego Ośrodka Zmian Klimatu (KOZK).

Wraz z kampanią wystartuje również pierwszy w Polsce klub posiadaczy i użytkowników EV. Jego członkowie będą zachęcani do wypełniania ankiet, ważnych dla całego sektora. W zamian za aktywność otrzymają m.in. zniżki na usługi ładowania - 5, 7, oraz do 10 proc. rabatu w ramach w największej sieci w Polsce (GreenWay).

Z analizy  „Polish EV Outlook 2020” wynika, że 2025 roku po drogach naszego kraju może jeździć 280 tys. sztuk pojazdów w pełni elektrycznych.
Polecamy
Polecamy
Stwórz ekonomiczny biznes - uruchom stację paliw

Stwórz ekonomiczny biznes - uruchom stację paliw »