Ministerstwo zaproponowało przede wszystkim duże zmiany w regulacjach dotyczących stref czystego transportu. Ich tworzenie od 1 stycznia 2030 r. ma być obowiązkowe dla wszystkich gmin powyżej 100 tys. mieszkańców. Do katalogu pojazdów, które będą mogły wjeżdżać do stref - elektrycznych, na wodór, napędzanych CNG, czy LNG dodano również pojazdy na LPG, czyli autogaz oraz spełniające określone normy emisji spalin.
W projekcie wprowadza się definicję carsharingu i zachęty dla operatorów w postaci zwolnienia z opłat za parkowanie oraz możliwości poruszania się po buspasach. Samochody z carsharingu, oraz auta elektryczne i wodorowe będą mogły jeździć po buspasach do końca 2025 r.
Dodatkowo w projekcie znalazły się zasady wyznaczania buspasów na drogach ekspresowych i autostradach zlokalizowanych na terenie miasta, których zarządcą jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.