Shell Franczyza

Samochody elektryczne i hybrydowe zdobywają popularność w UE

W czwartym kwartale 2020 r. prawie co szósty samochód osobowy zarejestrowany w Unii Europejskiej był pojazdem doładowywanym elektrycznie (16,5 proc.) - wynika z danych opublikowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA).

Pakiety zachęt proponowane przez rządy w celu zwiększenia popytu, po bezprecedensowym wpływie COVID-19 na sprzedaż samochodów, miały na celu stymulowanie w szczególności pojazdów z napędem alternatywnym. To zwiększyło popyt na samochody niskoemisyjne i bezemisyjne.

Ogółem w 2020 r. hybrydowe pojazdy elektryczne stanowiły 11,9 proc. całkowitej sprzedaży samochodów osobowych w całej UE, w porównaniu z 5,7 proc. w 2019 r. W zeszłym roku popyt na pojazdy zasilane energią elektryczną odnotował podobny wzrost, stanowiąc 10,5 proc. wszystkich rejestracji nowych samochodów w Unii Europejskiej, w porównaniu z 3,0 proc. udziałem w rynku rok wcześniej.

Ogólny spadek liczby rejestracji samochodów o 3 miliony sztuk w wyniku COVID-19 najmocniej uderzył w pojazdy z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi, w 2020 r. sprzedaż samochodów w UE nadal dominowały konwencjonalne rodzaje paliwa, pod względem udziału w rynku (75,5 proc.).

Hybrydowe pojazdy elektryczne (HEV) odnotowały równie imponujący wzrost w czwartym kwartale, a sprzedaż podwoiła się (+ 104,7 proc.) z 212 612 sztuk w 2019 r. Do 435 260 w ubiegłym roku, co stanowi 15,1 proc. rynku samochodowego w UE. Po raz pierwszy w historii UE od stycznia do grudnia 2020 r. sprzedano ponad milion sztuk samochodów osobowych z napędem hybrydowym (1 182 792) i ładowanych elektrycznie (1 045 831).

Rejestracje samochodów napędzanych paliwami alternatywnymi - etanolem (E85), gazem płynnym (LPG) i gazem ziemnym (NGV)) - wzrosły w czwartym kwartale o 19,6 proc. do 69 877 sztuk w UE. Wynikało to głównie ze znacznego wzrostu sprzedaży samochodów zasilanych LPG (+ 69,5 proc.).

Więcej w kategorii

Ford niechętny wobec napędów elektrycznych

Ford niechętny wobec napędów elektrycznych

Ford Motor Company opóźnia planowane wprowadzenie na rynek niektórych pojazdów elektrycznych nowej generacji ze względu na poszerzanie oferty pojazdów hybrydowych oraz spadające zainteresowanie pojazdami na prąd wśród konsumentów.

Mamy za mało ładowarek – będą kary

Mamy za mało ładowarek – będą kary

Choć w 2023 r. liczba ładowarek wzrosła, to przybyło ich tylko 28 proc. Dynamika wzrostu liczby punktów ładowania jest słaba i zdaniem dziennika ‘’Rzeczpospolita’’ będą kary za brak infrastruktury do ładowania samochodów.

Eleport więcej zainwestuje w Polsce

Eleport więcej zainwestuje w Polsce

Inwestor i operator stacji ładowania aut elektrycznych z Estonii – spółka Eleport pozyskała kolejną rundę finansowania i zapowiada duże inwestycje w infrastrukturę ładowania aut elektrycznych, przede wszystkim Polsce.

Mamy w Polsce ponad 6 tys. publicznych ładowarek

Mamy w Polsce ponad 6 tys. publicznych ładowarek

We wtorek Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) podało, że na koniec lutego br. w Polsce działało ponad 6 tys. ogólnodostępnych punktów ładowania. Zauważono jednak, że tempo rozbudowy infrastruktury jest zbyt wolne.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.