W rozmowie z ISBnews Sikorski zapewnił, że Unimot jest gotowy do wstrzymania importu diesla z Rosji. Niedawno firma zabezpieczyła pojemności w terminalu w Danii, gdzie będzie mogła odbierać większe ładunki paliw. W ocenie Sikorskiego wiele wskazuje na to, że prędzej czy później uda się osiągnąć porozumienie na szczeblu unijnym i ostatecznie do wprowadzenia europejskiego embarga na rosyjskie paliwa jednak dojdzie.
Problemem dla polskiego rynku jest LPG, ponieważ liczba morskich terminali, którymi można sprowadzać to paliwo z alternatywnych kierunków, jest niewielka. Prezes Unimotu powiedział jeszcze, że spółka pracuje także nad zmianą kierunków dostaw w sektorze gazu płynnego.
Adam Sikorski powiedział, że w kwestii przejęcia terminali od Grupy Lotos Unimot bierze pod uwagę także scenariusze, w których może nie dość do fuzji. Pierwszy wariant zakłada, że cała fuzja PKN Orlen z Grupą Lotos nie dochodzi do skutku i następuje powrót do sytuacji sprzed jej ogłoszenia. Druga ewentualność jest taka, że to Unimot nie zostaje zaakceptowany przez Komisję Europejską jako partner w ramach przejęcia terminali i to scenariusz najbardziej niekorzystny dla Unimotu, bo oznaczałby, że w miejsce spółki wejdzie inny podmiot. Jednak, jak podaje ISBnews, w ocenie Sikorskiego prawdopodobieństwo niedojścia fuzji do skutku wydaje się dzisiaj bardzo małe.
Spółka w perspektywie kilku lat chce zwiększyć sprzedaż oleju napędowego na stacjach Avia Grupy Unimot o 25 proc. Drogą do osiągniecia tego celu ma być rozpowszechnienie rozwiązania jakim jest karta flotowa. Szef Unimotu w tym kontekście powiedział, że liczy szczególnie na przewoźników, którzy już kupują od Unimotu paliwo w hurcie i mają własne wewnętrzne stacje paliw. Dodatkowo Unimot chce poszerzać dostępność kart o stacje niezależnych operatorów, bo niespełna setka istniejących obiektów Avia zarządzanych przez Unimot to może być zbyt mała liczba, by przyciągnąć nowych konsumentów. Jeśli chodzi o liczbę obiektów stacyjnych, to na koniec 2023 realne jest osiągnięcie liczby 150 stacji Avia.