Do oferty przystacyjnych sklepów coraz częściej przekonują się klienci. Według badania BioStat dla BusinessWell.com 89,4 proc. badanych podczas wizyty na stacji kupiło też coś z oferty pozapaliowej. W efekcie sklepowa sprzedaż ma dla stacji coraz większa znacznie i, jak szacuje Leszek Wiwała z Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, jej średni udział w całości obrotów na stacjach dużych koncernów może sięgać nawet 40 proc.
Potwierdzają to twarde dane, według których przystacyjne sklepy w 2021 wygenerowały 12,1 mld złotych przychodów, a prognozy na ten rok przewidują wzrost do 12,4 mld złotych. Korzystny wpływ na ich wyniki miał zakaz niedzielnego handlu, ale pomaga też stały rozwój oferty produktowej oraz to, że są to często obiekty czynne całodobowo.
Więcej na ten temat można przeczytać w dzisiejszym wydaniu dziennika "Rzeczpospolita".