W efekcie według badań Instytutu Kantar już większość, bo prawie 90 proc. Polaków, do zakupu danego produktu zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu.
Jak podał Orlen w komunikacie, rozległa sieć ponad 1800 stacji w całej Polsce powoduje, że małe firmy mają szansę rozwijać się i zaistnieć na krajowym, a nie tylko lokalnym rynku.
Badania jednoznacznie wskazują, że Polacy doceniają współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami. Według badań instytutu Kantar 75 proc. Polaków uważa, że krajowi potentaci, tacy jak PKN Orlen, powinni aktywnie angażować się we wsparcie polskich producentów.
Polskie produkty cieszą się dużą popularnością również za granicą – na stacjach Orlen na Litwie 20 proc. sprzedaży pozapaliwowej to produkty wytworzone w Polsce, a w Czechach i na Słowacji to niemal 30 proc. Polskie produkty cieszą się popularnością również na należących do koncernu stacjach w Niemczech. 75 proc. całej sprzedaży płynu do spryskiwaczy stanowi tam produkt Orlen OIL. Klienci chętnie sięgają również po soki i lody polskich producentów.