Wodorowy autobus został opracowany przez konstruktorów i inżynierów z Polski, we współpracy z partnerami z Europy i świata. NesoBus na pokład może zabrać 93 pasażerów, którym oferuje 37 miejsc siedzących, klimatyzację i internet 5G. Może przejechać na jednym tankowaniu 450 kilometrów, zużywając średnio 8 kg wodoru na 100 kilometrów. Autobus na bieżąco produkuje prąd z zatankowanego wodoru przy użyciu ogniwa paliwowego. Zamiast spalin z jego rury wydechowej wydobywa się jedynie destylowana para wodna.
We Wrocławiu pojawiła się też stacja tankowania wodoru, która będzie zasilać pojazd testowany do 1 lipca br.
- Osobiście uważam, że autobusy elektryczne będą jak pagery, które już teraz są eksponatem w muzeum, a wodorowce są jak telefony komórkowe – powiedział cytowany w komunikacie spółki Krzysztof Balawejder, prezes wrocławskiego MPK.