e-petrol.pl/fot. Toyota
Ministerstwo Klimatu i Środowiska zakłada, że w tej dekadzie w polskich miastach będzie jeździć nawet 2 tys. autobusów na wodór. Unijne dotacje mają też przyspieszyć rozwój użycia wodoru w transporcie ciężarowym. Na rynku aut osobowych natomiast we wdrażaniu napędu wodorowego zaawansowany jest zwłaszcza koncern Toyota, oferujący już drugą generację zasilanego tym paliwem modelu Mirai.
Obecnie barierą w rozwoju technologii wodorowej w Polsce jest brak stacji paliw, dlatego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce, aby w miejscach obsługi podróżnych zaczęły powstawać takie stacje i wprowadziła do umów na dzierżawę MOP-ów zapisy zachęcające do rozwijania oferty instalacji stacji wodorowych, które przewidują zwolnienie dzierżawcy z konieczności zapłaty czynszu od przychodu uzyskanego ze sprzedaży wodoru przez pięć lat od dnia dokonania pierwszej transakcji sprzedaży wodoru.