e-petrol.pl
2022-06-17 / 09:50
Takie wnioski wynikają z badania japońskiego instytutu badawczego Nomura, który ocenia, że recykling akumulatorów do pojazdów elektrycznych stanie się dochodowym biznesem w Europie do 2025 roku.
Aktualnie zyskowność recyklingu takich odpadów jest mała m.in. ze względu na koszty demontażu i drogi transport. Starszy menedżer Nomura Akihito Fujita na konferencji Advanced Automotive Battery Conference w Moguncji prognozował jedak, że wraz ze wzrostem mocy produkcyjnych prawdopodobnie zobaczymy, że ta działalność w Europie stanie się opłacalna. Zdaniem Fujity wyższe koszty pracy, transportu i energii stawiają Europę w gorszej sytuacji niż Chiny. Na tamtejszym rynku już 47 firm zajmuje się obecnie recyklingiem baterii.
W Chinach osiągnęli już rentowność, ponieważ wielkość przerobu przekracza 50 tys. ton, a niektóre chińskie firmy przetwarzają ponad 100 tys. ton rocznie - mówił Fujita.
Departament Energii USA szacuje, że obecnie recyklingowi poddaje się mniej niż 5 proc. akumulatorów samochodów elektrycznych.