Spółka poinformowała, że w 2018 roku uruchomiła własny projekt bunkrowania LNG, którego budowa weszła w ostatnią fazę. Statek Gazprom Neft będzie pierwszym rosyjskim statkiem do bunkrowania LNG. Planuje się, że stanie się częścią floty firmy w drugiej połowie 2021 r. Gazpromneft Marine Bunker planuje rozpocząć działalność na Bałtyku w okresie formowania się tego rynku, co może być dodatkową zachętą do rozwoju bunkrowania LNG w północno-zachodnim regionie Federacji Rosyjskiej.
Długość statku to 100 m, szerokość 19 m. Pojemność ładunkowa bunkra LNG to 5,8 tys., a dzięki klasie lodowej Arc4 może samodzielnie poruszać się w pierwszorocznym lodzie o grubości do 0,8 m. Statek został zaprojektowany z uwzględnieniem zasady zerowego wyładowania, a jego elektrownia wykorzystuje jako paliwo silnikowy gaz skroplony z LNG. Jednostka będzie w stanie przeprowadzać bunkrowanie LNG w formacie statek-statek.
Zdaniem ekspertów do 2030 roku popyt na morski LNG wzrośnie kilkukrotnie, a do 2040 roku udział LNG w rynku może zrównać się z udziałem paliw o niskiej i bardzo niskiej zawartości siarki. Liczba statków napędzanych LNG na świecie wzrosła prawie 1,5 raza w ciągu ostatnich dwóch lat, a liczba statków do bunkrowania LNG wzrosła trzykrotnie.